17 Eylül 2016 Cumartesi

Poka-Coffee Workshop

İzmir'den döndüğümden beri aklımda şu postu yazmak var ama gelin görün ki Youtubu 'a uzun video yüklemek hayli çileli olunca bu zamana kaldı. (Meğersem çileyi yaratan benim teknoloji özürlülüğümmüş, yeni fark ettim 😀 )

Bir müddet evvel Ege Üniversitesi'nde yapılan bir konferansta stant açmasıyla başlıyor bizdeki Poka davası (Nihan ve ben) aslında. O gün ücretsiz kahve workshopları da yaptığını söyleyince Kamber Bey (Poka'nın sahibi) Nihan'ın gözleri parlamış, o an orada olmadığım halde biliyorum bunu 😀 Zaten daha önceden de workshopları araştırdığım, bir kaç tane hayli masraflısından bulduğum için gündemimizde vardı ama birden böyle bir şey karşımıza çıkınca ayrı bir sevindik. Günler sonrası için de ayrıca planlanan bir İzmir yolculuğu olduğundan bu organizasyon itinayla benim orada olduğum zamana denk getirildi😍 Bol videolu, bol kahveli, keyifli bir akşam oldu bizim için. Yeni insanlarla tanışılan, tanıştığına pek bir memnun olunan...



Poka, Alsancak-Kıbrıs Şehitleri Caddesinde. Yolunuz düşerse mutlaka bir uğrayıp bir gün bekletilmiş soğuk demleme kahvelerinden için derim.

Kahve workshopları bir kaç aşamadan oluşuyor aslında. Biz 'introduction to coffee' yaptık. Kamber Bey ben naçizane bildiklerimi anlatıyorum dedi, ben de naçizane, ilgilenenlere- evde benim gibi baristacılık oynayanlara, aktarıyorum😊
Tekrardan uzun uzun videolar da anlatılanları yazmadım, videoların altında içeriği görebilirsiniz. Daha fazla video için de YouTube : Ecenaz Can 'a bakabilirsiniz😊

                                          Poka - Kahve çekirdekleri (Robusta ve Arabica)

Poka-3. Dalga kahve
Poka- Demleme Yöntemleri (Chemex, Pour Over, Aero Press)

Poka'nın duvarındaki Kızılderili resmi Kamber Bey'in eşinin upuzuuun saçlarına ve tanışma hikayelerine dayanıyor. Resmi yapanla daha sonra tanıştım (yüz yüze değil ne yazık ki) ve beni kırmadı blogumun yeni simgesi çiçek boynuzlu geyiğimi çizdi (bir tane daha var ancak şimdilik o beklemede:) :) 
Kendisi efsane resimler çiziyor. Eğer bakmak isterseniz İnstagram'dan @dcleciftci olarak çalışmalarına göz atabilirsiniz. Hesabı herkese açık, benden söylemesi :D