9 Mayıs 2013 Perşembe

BACK TO THE PAST!!

Sadece bir hafta kadar geri gidiyoruz ve Slovakya'nın başkenti Bratislava'da motoru durduruyoruz!
Küçük bir şehir, bir günde bitirebilecek kadar küçük.
Ama ben derim ki öyle bir saatte varın ve öyle bir saatte oradan ayrılın ki tüm gününe ve gecesine şahit olun.
Çünkü gecesi de günü kadar güzel bir şehir özellikle şu mevsimde:)

Gel gelelim nasılmış Bratislava ;

Kendileri hayli tarihi bir şehir, daracık şipşirin sokakları var.


Bütün önemli Avrupa kentlerinde olduğu gibi (duyduğum-gördüğüm kadarıyla) büyük bir meydanı var.


Avrupa'nın en dar binası da burada,tam olarak 130 cm eniyle!
Üstelikte altında kebapçısıyla :)


Kiliselerin en şirini Blue Mosque burada.
Turistlerin deyişiyle" marshmallow mosque" ,gerçekten de öyle :)



İnsan oğlu yaşadığı her yüzyıl eserleriyle göklere uzanmayı, insanları aşağıda bırakmayı ve bu şekilde etkisi altına almayı sevmiş anlaşılan.

Muhteşem manzarasıyla Bratislava Kalesi...
Ve kaleden manzaralar;






Burası da "..." işte :D
Gezi bitti üstüne bir hafta geçti ve ben hala bu boşluğu nasıl dolduracağımı tam olarak bilmiyorum , şöyle ki;
Rehberimiz bulunduğumuz yer hakkında bilgi vermekle meşgul iken ben de fotoğraf çekmekle meşguldum ve sanırım son hecesinden falan yakaladım mevzuyu:)
Rehberimiz "The city had both 'inner' and outer walls " (Şehir bir çok iç ve dış duvarlara sahipti) gibi bir cümle kurarken ben onu ortamdaki bir çok cafe/restaurant/barı feyz alarak " 'dinner' gate" olarak anlamışım:D (ama gayet mantıklı sallama yapmışım o kapı gerçekten de yemek yerlerinin olduğu sokağa geçiyordu direk olarak :D) Ve bütün gün boyunca birilerine yer tarif etmeye çalıştığım zaman hani dinner gate var ya heh işte oradan sağa sol...... diye anlattım ve tabi ki bu dinner gate'ten benden başka kimse haberdar değildi :D :D





Biz buraya "Asmalı Mescit in Bratislava" dedik ! :)




Resmen ilah olarak gördükleri Slovak şair "Hviezdoslav". Kendisi edebiyata çok önemli eserler katmakla kalmamış Slovak diline bir çok yeni kelime de katmış. Dilinin ağırlığı yüzünden insanlar tarafındam öğrencilik dönemlerinde hiç de hoş anılmazmış :))


Ünlü tiyatro binası...



Veee canım CUMIL cicim CUMIL :))
Eski şehrin yeniden inşasını anlatmak için yapılmış bir heykel:)
İlk defa bir heykel bu kadar hoşuma gitti,fotoğrafını çekmelere doyamadım :)


                                                                          görüşcez